Pysytään piilossa

Anonyymia pohdintaa naiseudesta, sen odotuksista sekä siihen liittyvistä ilmiöistä. Sekä muuta siihen viittaavaa.

30.10.06

"Ja tämän viikon lottonumerot ovat..."

Tunnustan. Minä pelaan Lottoa ja Vikinlottoa vaikka se onkin rahan heittämistä kaivoon. Minulle on monta kertaa nalkutettu, että kylläpä olen tyhmä. Kyllä minä tiedän todennäköisyyden voitolle. Se oli ensimmäinen asia mitä tilastomatematiikan kurssilla laskettiin. Olen lotannut jo jonkin aikaa enkä vieläkään ole voittanut euroakaan.

Mutta ei lottoamisessa ole voittamisesta kyse. Tätä eivät kaikki tahdo ymmärtää. Lottoamisessa on kyse haaveilemisesta. Se, että on ostanut itselleen rivin lottoriviä jonka pääpotti on 3milj antaa minulle luvan haaveilla siitä jos minulla olisi muutaman viikon päästä säästötililläni se jättisumma. Olen varmaan liian realisti kun tarvitsen sen lottolipun haaveillakseni, mutta tällä hetkellä lotto on se todennäköisin tapa saada sellainen raha tilille. Tämä menee hyvin kieroksi, mutta tuollainen hetkellinen haaveilu on mukavaa. Parasta se on sillon löytää asioita joiden ei halua muuttuvan vaikka rahaa olisikin.

Tietysti lipun tarkastaminen on aina ikävä tömäys todellisuuteen. Siispä ei mitään kiirettä niiden tarkistusten kanssa niin saa haaveilla vähän pidempään.

2 Comments:

Blogger Hannu J said...

Mitäs jos siihen lappuun laittaisi tilinumeron, eikä tarkistelisi ollenkaan. Sitten vain joku päivä pankkiautomaatilla huomaisi, että tilillä onkin kolme megaeuroa.

Onhan se mukavaa haaveilla, mutta hitto jos tuollainen määrä yhtäkkiä pärähtäisi, eihän siitä uskaltaisi kenellekään kertoa. Ainakin itse uskon erittäin vahvasti siihen, että tieto voitosta toisi esille ties mitä absurdeja ja yllättäviä ikäviä juttuja tuttavapiirissä. Mutta ei sitä tietenkään salassakaan oikein voisi pitää, jos siitä haluaisi nauttia. Parempi vaan haaveilla.. :)

10:41 PM  
Blogger http mistress said...

Niin sitä ei tiedä vaikka lottovoiton saaminen tuhoaisi elämän. Niin on aika monelle käynyt.

Tuo tilinumeron laittaminen lapulle on hauska idea, mutta sillä ei ehkä saavuta ihan samaa tunnetta.

9:58 PM  

Post a Comment

<< Home