Pysytään piilossa

Anonyymia pohdintaa naiseudesta, sen odotuksista sekä siihen liittyvistä ilmiöistä. Sekä muuta siihen viittaavaa.

23.4.06

Vaatekaupat

Menin tänään ostoskeskukseen. Ajattelin vilkaista samalla vaatteita.

Kävelin sisään lähimpään kauppaan ja silmiin särki. Jonkin ajan päästä tajusin, että kauppaa ei ollut tarkoitus käydä lävitse harppoen vaan hitaasti maleksien, välillä pysähtyen tutkimaan mielenkiintoisia vaatekappaleita. Omaksuin sitten vastenhakoisesti tämän maleksimisen ja pysähdyin näön vuoksi muutaman paidan kohdalle. Eivät ne varsinaisesti kiinnostaneet.

Tunsin olevani aika outo otus tuossa liikkeessä. Röyhelöitä ja pinkkiä. Ihan kiva - ehkä jollekin muulle. Vaatekaupassa makuni mukaan en ole liioin nainen enkä mies. Jos vaatekauppojen naiseus on sitä normaalia, niin minä en ole sitten nainen.

Sama on vaatemainoksissa. Jos satun niitä näkemään niin en tunne mitään halua saada niitä vaatteita. Ne sopivat mallille, mutta minä tunnen olevani hyvin kaukana mallista. Emme ole edes samaa lajia. Miksi siis haluaisin pukeutua kuin sellainen?

Kävelin ostoksesta ulos reilun vartin jälkeen (vaikka pyrähdin useassa liikkeessä). Mitään ei tarttunut mukaan, vaikka olin henkisesti valmistautunut kukkaron kevenemiseen.

2 Comments:

Blogger Näkymätön tyttö said...

Tyylin lisäksi vaatekaupat määrittävät naiseutta myös kokoluokituksilla. Minä esimerkiksi olen havainnut olevani aivan vääränkokoinen moniin vaatteisiin, vaikka olenkin kokoa 40 (tai välillä 42), luulisi löytyvän sopivia vaatteita. Olen kuitenkin muun muassa huomannut että reiteni ovat liian paksut ja rintani liian isot, housujen löytäminen on vaikeaa (varsinkin jos ei halua trendifarkkuja, tänään näin yhdet jotka näyttivät siltä kuin alushousut olisivat päällyshousujen päällä) ja paitapuseroista on turha haaveillakaan. Ymmärrän kyllä sen että vaatteet tehdään standardinaisille mutta olisi joskus hauskaa löytää vaikka vartaloa myötäilevä takki tai käyttää napitettavia vaatteita.

3:10 PM  
Blogger http mistress said...

Sama ongelma minullakin. Vartalotyyppi on eri mitä vaateliikkeet tarjoavat ja jos pituuden mukaan haluaisin housuja ostaa niin minun pitäisi olla reilusti laihempi.

Onneksi on olemassa kirppareita, siellä tekee välillä löytöjä.

5:14 PM  

Post a Comment

<< Home