Pysytään piilossa

Anonyymia pohdintaa naiseudesta, sen odotuksista sekä siihen liittyvistä ilmiöistä. Sekä muuta siihen viittaavaa.

29.3.06

Kevät

Pidän keväästä, mutta rakastan kesää. Talven kirpeyden ja pimeyden jälkeen kesä tuntuu lähes sietämättömän hyvältä. Joltain mikä on liian hyvää ollakseen totta ja josta täytyy ottaa kaikki irti.

Riemuitsin viime viikolla kun oli kevätpäivän tasaus. Se oli minulle rajapyykki parempaan. Viikonlopun kruunasi kesäaikaan siirtyminen, vaikka se sekoittikin aikatailuja. Oli mahtavaa kun aurinko laski tänään niin myöhään. Minun talven koomannut persoonani (ja ruumiini) ovat heräämässä henkiin. Seison auringonvalossa sen paistaessa sisälle ja imen valoa itseeni. Imen sitä kuin olisin valopaneeli ja lataan itseäni.

Toisaalta olen hirveän kiireinen. Talven väsyneisyydestä on kouriintuntuvina todisteina hirveä läjä töitä joiden eräpäivä lähestyy. Muutama viikko sitten ne olisivat vain masentaneet minua, mutta nyt uuden energian myötä suunnittelen jo aikataulua jonka mukaan tehdä niitä. Ehkä aloitan jo huomenna.

Kevät, olet tervetullut. Mutta älä viivy kauan.

3 Comments:

Blogger Näkymätön tyttö said...

Minä pidän ehkä eniten keväästä, pidän siitä muutoksesta ja Suomessa kevät on erityisen ihana, se tulee niin voimakkaana. Viime kevät meni vähän ohi ulkomailla, ruoho vihersi jo helmikuussa eikä kevättä oikein huomannut (tosin kukkivat puut huhtikuussa olivat kauniita ja kukkien paljous). Pidän kesästäkin, mutta silloin on helposti liian kuumaa ja se on jotenkin pysähtynyt vuodenaika, kevään valtavan muutoksen jälkeen.

7:20 AM  
Blogger http mistress said...

Hienoa :) ensimmäinen kommentti.

Minulle kevätkin on vielä palelemista, mutta nautin valon lisääntyvästä määrästä. Ulkomailla tosiaan kevät ei tunnu niin isolta jutulta.

10:20 AM  
Blogger Hannu J said...

Suomen talven jälkeen kevät on kyllä jotain uskomattoman hienoa. Luulisin että ois se ulkomaillakin kivaa, ainakin kevätfanille, mutta täällä se kontrasti on niin suuri että eihän siitä voi kuin haltioitua.

Se on hienoa keväässä, että voi olla jo kuin kesäsäät, mutta kun puissa ei ole vielä lehtiä, kaikki on niin avaraa. Se on ainakin mulle tärkeä osa sitä vapauden tunnetta jonka kevät tuo, lämmintä ja avaraa.

12:53 PM  

Post a Comment

<< Home